طرز تهیه حلوا کشی با ارده


: 28183

حلوا ارده از انواع حلواهای مقوی و پرکالری و پرخاصیت است که کنجد جزء مواد اصلی این نوع حلوا است.

 

حلوا ارده - حلوا شکری

حلوا ارده یا همان حلوا شکری با شیره خرما از انواع خوراکی های خوش طعم و خوشمزه است که بسیار پرطرفدار می باشد و معمولا در وعده صبحانه میل می شود. در دستور تهیه حلوا ارده می توانید به جای شکر از عسل و یا شیره انگور نیز استفاده کنید.

حلوا ارده خرید

طرز تهیه حلوا کشی با ارده در منزل

مواد لازم

- آرد گندم : ۲۱۰ گرم
- ارده ( کنجد آسیاب شده ) : ۱۲۰ گرم
- شکر و یا شیره انگور : ۵۰۰ گرم
- گردوی خرد شده : ۱۵۰ گرم
- آب : ۱ پیمانه
- محلول زعفران : ۱ قاشق سوپخوری
- گلاب : ۳ قاشق سوپخوری
- کره : در صورت تمایل
- پودر پسته : برای تزیین

طرز تهیه حلوا ارده

برای درست کردن حلوا ارده ابتدا آرد را در تابه ای مناسبی بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و آرد را تفت دهید (توجه داشته باشید که در  ساخت حلوا ارده نباید رنگ آرد عوض شود)‌ سپس ارده را به آرد تفت داده شده اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم شعله گاز مخلوط آرد و کنجد بو داده شده را هم بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده گردو خرد شده را به مخلوط ارده و آرد اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند سپس مخلوط مواد حلوا ارده را بلافاصله به ظرف دیگری منتقل کنید.

- در مرحله بعدی روش تهیه حلوا ارده شکر و آب را روی حرارت قرار دهید.

- بعد از اینکه شکر در آب حل شد زعفران و گلاب را به شکر اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید تا شربت به جوش آید.

 

حلوا کشی

- سپس شربت را به مخلوط مواد آردی اضافه کنید و همه مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید توجه داشته باشید که باید دمای مخلوط آردی و شربت یکسان باشد یا هر دو ولرم باشند و یا هر دو داغ باشند.

- اگر حلوا سفت شد می توانید به آن مقداری کره اضافه کنید و اگر حلوا شل شد نگران نشوید زیرا بعد از قرار گرفتن در یخچال حلوا سفت می شود.

- در مرحله آخر روش تهیه حلوا ارده قالب کمربندی را با کمک سلفون بپوشانید و مخلوط مواد حلوا ارده درون قالب پهن کنید سپس قاشقی را با کره چرب کنید و روی سطح حلوا را با کمک قاشق صاف کنید. روی حلوا خلال پسته بریزید و سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

نکته

ارده و حلوا جزو فرآورده‌های کنجدی معروف شهر اردکان و یزد است و تاریخچه حلواسازی در ایران به دوره سلطنت شاه عباس صفویه می‌رسد. برای خرید ارده شهراد کلیک کنید.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com