خواص گردو برای کبد چرب


: 1332

گردو یک از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود. تنها ۳۰ گرم گردو، صد درصد از نیاز روزانه‌ی شما به امگا ۳ را تامین می‌کند.

 

گردو فواید ان

گردو

گردو سرشار از مواد مغذی مفید و مورد نیاز بدن بوده و کاربرد‌های بسیاری نیز دارد. گردو در سلامتی بسیاری از اندام‌های بدن از جمله مغز، قلب و استخوان‌ها تاثیر بسزایی دارد. کبد نیز به عنوان بزرگترین غده بدن که در فعالیت های سوخت و ساز نقش موثری دارد بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص گردو برای کبد بپردازیم.

گردو و کبد

خواص گردو برای کبد

همان طور که می دانید، کبد عضو بسیار مهمی در بدن است که وظیفه اصلی آن تصفیه خون و متابولیسم داروها است و بدیهی است که ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد آن  می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کند. بخشی از کبد از جربی تشکیل شده اما اگر میزان این چربی کبد بیش از حد مجاز بالا رود و به بیش از ۵ الی ۱۰ درصد از وزن خود کبد برسد، بیماری کبد چرب به وجود می آید. کبد چرب از شایع ترین اختلالات کبد در بین مردم است و اگر به موقع شناسایی و درمان نشود، ممکن است به نارسایی کبد منجر شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد این اختلال و خواص گردو برای کبد چرب را برایتان فراهم کرده ایم.


کبد چرب و خواص گردو برای کبد چرب


علائم کبد چرب

علائم ابتلا به کبد چرب عبارتند از: ضعف، خستگی، احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم. به طور کلی، دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد: کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی. در بررسی انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ مشخص شده است که مصرف گردو می تواندعملکرد کبد را در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی بهبود بخشد.

خواص گردو برای کبد

خواص گردو برای کبد

۱. ال آرژنین

یکی از مواد ارزشمندی که در گردو به فراوانی یافت می‌شود، اسید آمینه ال آرژنین است. اسید آمینه ال آرژنین یکی از اسید آمینه های ضروری بدن  است که در سلامت کبد نقش مؤثری دارد. این اسید آمینه به پاکسازی کبد کمک کرده و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد.

 

۲. امگا ۳ و گلوتاتیون

گردو یک منبع غنی امگا ۳ و گلوتاتیون به شمار می‌رود. این مواد از مواد پر ارزشی هستند که به خوبی می‌توانند پروسه سم زدایی را در کبد انجام دهند.

 

۳. پلی فنول

پلی فنول‌هایی که در گردو وجود دارند از آسیب وارد آمده به کبد که ممکن است ناشی از دی- گلاکتوزامین و تتراکلراید کربن باشد به راحتی پیشگیری کنند.

 

۴. ویتامین E

از جمله موادی که در مغز گردو وجود دارد ویتامین E است که این نکته گردو را بسیار معروف و محبوب کرده است. همانطور که می‌دانید ویتامین E از جمله موادی است که وجود آن با سلامت کبد رابطه مستقیم دارد و وقتی در بدن باشد یا به بدن رسانده شود به سلامت آن کمک کرده و کاهش دهنده بیماری‌ها و اختلالات مربوط به کبد است. همچنین علائم بیماری‌های کبد را که از چاقی ناشی می‌شوند را پایین می‌آورد.

 

گردو برای افرادی که کبد چرب دارند

میزان مصرف گردو

گردو حاوی مواد مغذی است که بدن به آن‌ها نیاز دارد و با رساندن آن‌ها به بدن سلامتی بدن تضمین می‌شود. اما میزان مصرف گردو به صورت روزانه را نیز باید بدانیم. صد در صد نیاز بدن به امگا ۳ در طول روز فقط با مصرف ۳۰ گرم گردو می‌تواند تامین شود. ۳۰ گرم گردو برابر با تعداد ۷ عدد گردوی با پوست است. زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از این مقدار امتیازات اضافی ندارد.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com