پسته خام  برای لاغری


: 2338

همان طور که در میان اطرافیان خود به کرات دیده اید، امروزه چاقی و وجود چربی های زائد اطراف شکم مشکل شایع در بین بزرگسالان و حتی کودکان است. از میان عوامل و دلایل مهم برای بروز این مشکل می توانیم به کم تحرکی، خوردن بیش از اندازۀ غذاهای کنسروی و چرب عامل اشاره کنیم.

 

پسته چیست؟

پسته یکی از انواع آجیل های خوشمزه است، درخت پسته بومی آسیا به ویژه کشور های ایران و عراق می باشد. ایران بزرگترین تولید کننده پسته در جهان است و پس از آن نام کشور های آمریکا و ترکیه به چشم می خورد.

در ایران شهر های فردوس، رباط جز، سیرجان، رفسنجان، کاشان، انار، دامغان، قزوین، مروست، شهر بابک، زرند و راور تولید کننده پسته هستند.

پسته فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص مغز پسته تر و تازه، پوست پسته و روغن پسته را برای سلامتی و لاغری، کودکان، زنان باردار و پوست و مو شرح داده ایم.

پسته خام

ترکیبات تغذیه ای پسته

هر 28 گرم پسته شامل 156 کالری می باشد و ترکیبات موجود در آن شامل کربوهیدرات،پروتئین، فیبر ،چربی و ویتامین هایی مانند ویتامین B6 ،ویتامین آ،ویتامین د ،ویتامین ث و مواد معدنی موردنیاز روزانه بدن مانند مس،پتاسیم، فسفر،منگنز،سدیم و آهن می باشد .

 

انواع پسته

پسته کوهی یا فستق
پسته شام
پسته معمولی

پسته برای لاغری

خواص پسته برای لاغری

از خواص پسته برای لاغری نمی شود به سادگی گذشت .اگر چه کالری تمامی مغزهای خوراکی بالاست اما پسته در این میان استثا است .با توجه به نوشته های بند پیشین هر 28 گرم پسته تنها حاوی 156 کالری است و در نتیجه مصرف متعادل پسته خام می تواند در لاغری مفید باشد .فیبر موجود در پسته سبب تسهیل فرایند گوارش،جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج سریع مواد زائد از بدن به علت عملکتر بهتر روده خواهد شد .همچنین پروتئین و فیبر فراوان در این خوراکی در افزایش مدت زمان احساس سیری موثر بوده و باعث کاهش اشتها می‌شود. بنابراین هر چه عملکرد روده ها بهبود یابد و عمل دفع در بدن سریع تر صورت گیرد، کاهش وزن و لاغری بیشتر اتفاق خواهد افتاد.پس مصرف متعادل پسته خام می تواند شما را از شر چربی های مضر نیز رها کرده و به لاغری و کاهش وزن نزدیک نماید.

پسته ولاغری

روش مصرف پسته

تنوع مصرف پسته بسیار بالا می باشد و شمما می توانید از این خوراکی لذیذ و دلچسب برای تهیه‌ و تزئین غذاها و دسرهای مختلف استفاده کنید. نحوه استفاده از پسته برای لاغری نیز بسیار ساده است شما تنها کافیست از پسته خام به صورت متعادل استفاده کنید و از مصرف پسته های شور و بو داده خودداری نمایید و در صورت زیاده روی در مصرف این خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از چاقی با انجام ورزش های هوازی، پیاده روی و بازی های گروهی کالری های اضافی دریافتی را بسوزانید .

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com