شیر دوست ندارید؟ کنجد بخورید!


: 1511

مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و اظهار می کنند که کودک شان علاقه ای به خوردن گوشت و شیر ندارد بخوانند

دکتر سیدضیاالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کنجد و فرآورده های کنجدی می گوید: «دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصا کلسیم به حساب می آید و افرادی که میل و رغبتی به خوردن شیر ندارند می توانند از کنجد برای تامین نیاز به کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی کلیدی بدن هستند، استفاده کنند. مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها باعث غنی تر شدن آنها می شود.

 

مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و اظهار می کنند که کودک شان علاقه ای به خوردن گوشت و شیر ندارد، می توانند با تلفیق برنج و حبوباتی نظیر عدس، سویا، ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی کودکان در حال رشد خود را تامین کنند.

 

علاوه بر این مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا نوع پرک شده آن دارای ارزش غذایی بالایی خواهد بود. در شروع تغذیه تکمیلی کودکان اضافه کردن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک به مواد معدنی یاد شده را برطرف خواهد کرد. در کودکان بزرگ تر جایگزین کردن کنجد و بیسکوییت های کنجدی به جای میان وعده های بی ارزشی نظیر پفک بسیار مفید تر و سالم تر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com