شیره انگور را کی بخوریم


: 700

شیره انگور یکی از فرآورده های انگور است که از آب انگور به دست می آید. شیره انگور در مقایسه با انگور، کالری فوق‌العاده بالایی دارد و مصرف مقدار اندک آن انرژی از دست رفته را جبران می‌کند. این شهد لذیذ حاوی ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است.خواص تایید شده شیره انگور برای سلامتی

 

 

خواص شیره انگور برای سلامتی

شیره انگور یا دوشاب بسیار مقوی، مغذی و ضد نفخ است. شیره انگور حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی ازجمله کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن و ویتامین‌های A، B، C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. شیره انگور قند طبیعی زیادی دارد و این قند خیلی سریع در بدن حل‌شده و انرژی بدن را تأمین می‌کند، درنتیجه از دیگر خواص شیره انگور می‌توانیم به انرژی زا بودن آن اشاره کنیم.

خواص شیره انگور برای پوست بسیار زیاد است. مصرف شیره انگور موجب ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست و جلوگیری از پیری پوست می‌شود.

از خواص شیره انگور می‌توانیم به مواردی مانند  تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، کمک به افزایش وزن و چاقی، آرام بخش اعصاب، مفید برای کودکان، مفید در دوران بارداری، پیشگیری از سرطان، سلامت پوست و رفع کم‌خونی اشاره کرد.

خواص شیره انگور در طب اسلامی

شیره انگور که در طب سنتی دبس یا دوشاب نیز نامیده می‌شود، فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. طبع این خوراکی گرم و تر است و بیش‌تر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. این شهد شیرین بسیار مقوی، مغذی و ضد نفخ است و به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی ازجمله کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن و ویتامین‌های A، B، C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است بنابراین نباید از خوردن آن غافل شد. شیره انگور انرژی‌زاست چون قند طبیعی زیادی دارد و این قند خیلی سریع در بدن حل‌شده و انرژی بدن را تأمین می‌کند. این شیره گیاهی به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، افزایش کلسترول خون، آمبولی و رگ‌های واریسی کمک می‌کند و ازآنجاکه حاوی ماده‌ی معدنی پتاسیم است موجب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی می‌شود. دوشاب همچنین برای درمان عفونت و التهاب بسیار مؤثر است و اثرات شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.

شیره انگور را کی بخوریم

طرز تهیه شیره انگور

تهیه شیره انگور کاری پر زحمت و زمان‌بر است. برای تهیه شیره انگور از انگور یا کشمش استفاده می‌شود و هرچه انگور مرغوب‌تر باشد، شیره آن باکیفیت‌تر و خوش‌طعم‌تر می‌شود. شیره انگور در شهرهای مختلف با روش‌های متفاوت و از انواع انگور مختلف تهیه می‌شود؛ از همین رو طعم، رنگ و قوام شیره‌ انگور شهر‌های مختلف باهم تفاوت دارند. دوشاب خراسان غلیظ است و رنگ تیره دارد. شیره انگور ملایر سفت است و رنگ آن قهوه‌ای روشن است درحالی‌که شهرهای همدان و اردبیل دارای شیره‌های رقیق‌تر بارنگ قهوه‌ای تیره هستند.

طرز تهیه شیره انگور به روش سنتی بدین شکل است که به اندازه‌ای که می‌خواهیم شیره انگور تهیه کنیم ابتدا باید انگور تهیه کرده، انگورها را شسته و سپس آن‌ها را له کنید. بعد از اینکه انگور‌ها را له کردید، از صافی عبور دهید و آب انگور خالصی که حاصل شده است را جدا کنید.

آب انگور را در یک ظرف بریزید و به آن خاک سفید اضافه کنید و یک شب آن را نگه‌دارید و سپس از صافی رد کنید تا خاک آن گرفته شود.

سپس این محلول رابر روی حرارت به مدت دو ساعت قرار دهید و بجوشانید تا غلظت پیدا کند و کشدار شود و به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف دست پیدا کنید.

در تهیه شیره انگور به روش صنعتی برای له کردن، آبگیری و… انگورها از ماشین‌آلات مخصوص استفاده می‌شود. در این روش معمولاً انگورها را خوشه‌ای استفاده می‌کنند و آن‌ها را دانه‌ دانه نمی‌کنند؛ ولی با این‌ حال طعم و خواص شیره انگور خانگی و صنعتی تفاوتی باهم ندارد ولی ماندگاری شیره انگور صنعتی معمولاً بیشتر است

 

شیره انگور را چه زمانی و با چی بخوریم؟

شیره انگور یکی از پرخاصیت‌ترین محصولات طبیعی است که کاربردهای فراوانی دارد. این محصول از عصاره دانه‌های میوه انگور استخراج می‌شود. شیره انگور را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف کرد. اما راهکارهایی وجود دارد که خواص و اثرگذاری این محصول را بهبود می‌بخشد. در این نوشته شما علاوه بر آگاهی از همه خواص شیره انگور، با بهترین روش‌های مصرف این محصول طبیعی نیز آشنا خواهید شد.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com