فرق حلوا ارده و حلوا شکری


: 825

حلوا شکری درواقع همان حلواارده و متشکل از همان مواد اولیه می باشد،با این تفاوت که در تولید حلواشکری شکر جایگزین عصاره کشمش می شود. بنابراین مصرف آن را به افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند توصیه نمی کنیم

 

حلوا ارده و حلوا شکری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

حلوا ارده و حلوا شکری که جزء پر طرفدارترین فرآورده های کنجد هستند، سالیان سال است که در سفره های صبحانه یا میان وعده های مردم جا خوش کرده اند.

برای آشنایی با فرق حلوا ارده و حلوا شکری بهتر است نخست با این دو خوشمزه پرخاصیت آشنا شویم.

 

همکاران ما در فروشگاه آنلاین کنجدلند در خرید بهترین حلوا ارده و حلوا شکری به شما کمک خواهند کرد.


حلوا ارده چیست؟

حلوا ارده یکی از مقوی ترین فرآورده های کنجد است که در تهیه آن از ارده، عصاره ریشه چوبک و شیره انگور یا شیره خرما و گاها عسل استفاده می شود. البته استفاده از شکر نیز در این زمینه رایج می باشد.

این خوراکی مقوی را اغلب با استفاده از پودر پسته تزیین می کنند. این کار ضمن افزایش طعم بی نظیر حلوا ارده، بر خاصیت های متعدد آن نیز می افزاید.

 

اگر دوست دارین بدونید که حلوا ارده چه خاصیتی دارد و آیا مفید است یا خیر پیشنهاد میکنم به مقاله “همه چیز درباره خواص حلوا ارده” سر بزنید.

حلوا شکری چیست؟


حلوا شکری یکی دیگر از محبوب ترین فرآورده های کنجد است.

جالب است بدانید که تهیه حلوا شکری نیز همچون حلوا ارده انجام می شود؛ با این تفاوت که برای تهیه حلوا شکری ضمن استفاده از افزودنی های مجاز خوراکی، به جای شیره انگور، شیره خرما یا عسل از شکر استفاده می کنند.

 

 

فرق حلوا ارده و حلوا شکری چیست؟

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، مواد اولیه به کار گرفته شده در تهیه حلوا ارده و حلوا شکری تقریبا مشابه می باشد.

با این تفاوت که میزان شکر استفاده شده در تهیه حلوا شکری بیشتر بوده و از همین رو شیرینی این خوراکی مقوی در مقایسه با حلوا ارده بیشتر است.

اگر به بافت حلوا شکری دقت کنید، متوجه می شوید که حلوا شکری دارای بافتی خشک، شکننده و رشته ای می باشد. این در حالی است که بافت حلوا ارده خمیر مانند و چرب است.

اصلی ترین دلیل شکننده و رشته ای بودن بافت حلوا شکری استفاده از مقداری افزودنی مجاز خوراکی به منظور پس زدن روغن می باشد.

جالب و در عین حال لازم است بدانید که حلوا شکری به دلیل دارا بودن چربی تقلیل یافته در مقایسه با حلوا ارده از انرژی زایی کمتری برخوردار می باشد و این اصلی ترین فرق حلوا ارده و حلوا شکری است که از روی ظاهر و طعم نمی توان به آن پی برد!

 

 

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com