خواص شربت گل سرخ برای بدن


: 1012

گل سرخ مظهر زیبایی و محبت است. این گل را بیشتر به‌خاطر زیبایی، عطر و بوی بی‌نظیرش می‌کارند. با این حال، خواص گل سرخ برای سلامت بدن هم کم نیست.

 

خواص شربت گل سرخ محمدی

شربت گل سرخ منبع خوبی از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، روی، منگنز، مس و پروتئین است. همچنین حاوی قندهایی مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است.

آنتی اکسیدان‌هایی مثل فلانوئید، اسید سیتریک و فولیک اسید نیز در این نوشیدنی خوشمزه یافت می‌شود. شربت گل سرخ خواص آرام‌بخشی دارد و برای بهبود اضطراب، استرس و بی‌خوابی بسیار موثر است.

افرادی که تپش قلب دارند، همچنین کسانی‌که افسردگی شدید دارند، روزانه یک لیوان شربت گل سرخ بنوشند. در سال 2011 تحقیقاتی در این زمینه انجام و مشخص شد که گل سرخ می‌تواند بر روی سیستم عصبی تاثیر بگذارد.

این شربت گوارا خون را تصفیه می‌کند، در نتیجه باعث بهبود مشکلات پوستی می‌شود. گل سرخ سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از زوال سلول‌های بدن محافظت می‌کند. این شربت به پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک می‌کند.

افرادی که عرق بدن آنها بوی نامطبوعی دارد، می‌توانند شربت گل سرخ بنوشند. تامین آب بدن و از بین بردن بوی نامطبوع بدن، مهمترین خاصیت شربت گل سرخ است.

از دیگر خواص این نوشیدنی اعجاب‌انگیز می‌توان به تاثیر آن در بهبود عملکرد کبد، تقویت معده و کارکرد مغز اشاره کرد. در مورد خواص شربت گل سرخ در بارداری هم باید بدانید که تحقیقات کافی درباره بی‌ضرر بودن آن هنوز انجام نشده ‌است. با این حال شما می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید و در حد متعادل آن را مصرف کنید.

بسیاری از شربت‌های اصیل و سنتی ایرانی، علاوه بر رفع عطش، خواص بی‌نظیری دارند. پیشنهاد می‌کنیم به مقاله خواص تخم شربتی سر بزنید و با یکی دیگر از آنها آشنا شوید.

 

خواص گل سرخ برای پوست

گل سرخ سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد ضد التهاب قوی است. خواص گل سرخ برای پوست بسیار زیاد است، به‌طوری‌که در صنعت آرایشی و بهداشتی از روغن گل سرخ در تهیه محصولات پوست و مو استفاده می‌شود.

شربت خوش عطر و طعم گل سرخ معمولا در فصل گرم سال استفاده می‌شود و به هیدراته نگه‌داشتن بدن کمک می‌کند. یکی از بهترین مراقبت‌ها برای سلامت پوست و پیشگیری از چین و چروک زودرس، نوشیدن مایعات به مقدار کافی است.

افرادی که پوست خشک دارند یا دچار اگزما هستند، می‌توانند از گلاب برای کاهش پوسته پوسته شدن صورت یا بدن استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید عصاره گل سرخ را به پنبه آغشته کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت خود بمالید. عصاره گل سرخ یک تونر طبیعی است که به رفع جوش و جای لک کمک می‌کند.

گلاب را با کرم مرطوب‌کننده یا مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را برای رفع خشکی پوست استفاده کنید. عصاره طبیعی گل سرخ برای از بین بردن زخم و سوختگی هم موثر است. توجه داشته باشید که قبل از استفاده، حتما مقدار کمی بر روی پوست دست خود بمالید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

اگر شما به دنبال محصولات و نوشیدنی‌های طبیعی برای مراقبت از پوست خود هستید، حتما مقاله خواص آب میوه آلوورا را بخوانید. این نوشیدنی برای پوست بسیار مفید است.

 

خواص شربت گل سرخ برای لاغری

ابوعلی سینا دانشمند برجسته ایرانی، از خواص گل سرخ فراوان سخن گفته است. یکی از فواید آن که امروزه به خاطر سبک زندگی مدرن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، تاثیر آن بر کاهش وزن است.

همانطور که می‌دانید سیستم هضم و گوارش سالم در کاهش وزن بسیار موثر است. نوشیدن شربت گل سرخ باعث تقویت قدرت هضم در معده می‌شود. گلبرگ‌های گل سرخ دارای ماده‌ای به نام پکتین هستند. پکتین نوعی فیبر محلول است که در بیشتر غذاهای مغذی وجود دارد.

پکتین به دو روش به لاغری و کاهش وزن شما کمک می‌کند. روش اول این است که به مدت طولانی احساس سیری به شما دست می‌دهد و کمتر به سراغ خوراکی‌های ناسالم می‌روید. بنابراین چربی‌سوزی بدن بیشتر می‌شود.

در روش دوم، پکتین آب معده را جذب می‌کند و توده‌ای تشکیل می‌دهد که معده را بزرگ می‌کند، در نتیجه گیرنده‌های معده، تحریک شده و سیگنال‌های سیری به مغز ارسال می‌کنند.

به این ترتیب مغز تصور می‌کند که معده شما پر است و اشتهای شما کاهش می‌یابد. نتیجه این فرایند، کاهش وزن و لاغری است.

این نوشیدنی گوارا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های ناسالم و سرشار از مواد نگه‌دارنده باشد. شما می‌توانید در کنار وعده‌‌‌های غذایی خود، از شربت گل سرخ برای هضم غذا استفاده کنید.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com