معجون شیر و نارگیل


: 6260

یکی از شیر‌های گیاهی مناسب رژیم‌های لاغری شیر نارگیل است که تهیه آن در خانه کاری بسیار آسان و کم هزینه است.محققان آمریکایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که بهترین نوشیدنی بعد از شیر مادر، شیر نارگیل است که خواص زیادی دارد و انتخاب خوبی برای افراد است.طرز تهیه شیر نارگیل مرحله به مرحله + خواص بی نظیر شیر نارگیل

 

شیر نارگیل چیست؟

شیر نارگیل در واقع یک مایع غلیظ سفید رنگ و مغذی است که از ترکیب آب نارگیل و گوشت سفید نارگیل در مخلوط کن به دست می آید.

شیر نارگیل به عنوان جایگزین لبنیات برای تهیه انواع نوشیدنی ها و اسموتی ها در افراد گیاهخوار و وگان و خام گیاهخوار و افراد حساس به شیر استفاده می شود.

شیر نارگیل حاوی مقادیر بالایی چربی مفید به نام لوریک اسید است که به راحتی جذب شده و باعث افزایش انرژی بدن می شود.

طرز تهیه شیر نارگیل

هر چند از مایع رقیقی که درون میوه نارگیل می‌باشد در تهیه نوشیدنی‌های خوشگوار استفاده می‌شود اما شیر نارگیلی که از تهیه آن در تهیه غذاها استفاده می‌شود از گوشت یا مغز سفید رنگ این میوه گرفته می‌شود. اگر این شیر را به حال خود بگذارید بخش غلیظ آن همانند خامه بر روی آن نمایان می‌شود.

اگر شیر به اندازه کافی خنک و سرد باشد لایه غلیظ شکل گرفته در سطح آن به سادگی قابل جداشدن و برداشت است.

بهترین روش انتخاب نارگیل سالم

همیشه نارگیلی را برگزینید که شیر بیشتری در آن موجود باشد. نارگیل را محکم تکان دهید اگر صدای خوردن آب درون آن به اطراف را نشنیدید، بدانید که مغز سفید رنگ نارگیل به سختی از آن جدا خواهد شد.

اگر نارگیلی را با پوست و غلاف سبز رنگ یافتید که الیاف‌ هایی نیز به آن متصل بود بدانید مغز آن حتما نرم و سفید کرمی می‌باشد. اگر شیر نارگیل را در یخچال نگهداری می‌کنید پیش از استفاده حتما آنرا در مجاورت هوای اتاق قرار دهید تا یکدست شود.

نکته: شیر نارگیل می‌تواند به طور مستقیم از مغز میوه نارگیل گرفته شود که در این صورت شیر غلیظ‌تری نسبت به گونه‌های کنسروی و قوطی آن به شما می‌دهد. گونه‌های کنسروی هم گرانتر است و هم شیر نارگیل با پودرهای حل شدنی ترکیب شده و به صورت کنسروی به فروش می‌رسد.

این نوع کنسروی که از پودر و شیر غلیظ تهیه می‌شود نیز شیر غنی است. اما بهتر است از آن در تهیه سس و این قبیل کارها بهره برد. اگر مایل بودید تا شیر غلیظ‌تری به دست آورید باید از تعداد بیشتری نارگیل استفاده کنید.

 

طرز تهیه شیر نارگیل مرحله به مرحله


مواد لازم برای تهیه شیر نارگیل

  • یک فنجان گوشت نارگیل
  • 3 فنجان آب نارگیل تازه یا 3 فنجان آب

 

روش تهیه شیر نارگیل در خانه

آب نارگیل و گوشت نارگیل تازه را در مخلوط کن خوب مخلوط کنید، سپس آن را با پارچه ی صافی صاف کنید و بنوشید.

اگر دوست دارید شیر نارگیل طبیعی شما شیرین تر شود می توانید 6 عدد خرمای خیس خورد را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. این شیر نارگیل خام گیاهی تا پنج روز در یخچال باقی می ماند.

 

طرز تهیه شیر نارگیل با پودر نارگیل

پودر نارگیل و یک فنجان آب را درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا سفید رنگ شود، آن را از صافی رد کنید شیر نارگیل آماده است.

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز-شهرک صنعتی بزرگ شیراز-خیابان گسترش- خیابان418

مدیر فروش:     2951 000 0917

همراه :           63 29 000 0917

تلفن :             37730321-071

ایمیل:      info@shahradco.com